Kolejnymi uczestniczkami naszego cyklu #poznajmysię są Ada i Grażyna, które wspólnie realizują projekt „O!Swoje!ni w przestrzeni”, odbywający się w Myślenicach. Co bardzo ciekawe i miłe zarazem, dziewczyny poznały się na warsztatach w MIK-u i to tam zapadła decyzja o wspólnych działaniach projektowych. Zresztą, przeczytajcie sami:
Realizujemy projekt… „O!Swoje!ni w przestrzeni”, ponieważ… poznałyśmy się w MIK-u i w pewnym sensie okazało się, że jesteśmy sobie potrzebne. Ada miała gotowy pomysł na projekt, a Grażyna szukała współpracownika – pedagoga, bo chciała „być” dalej w Synapsach, ale nie miała pomysłu na działanie. Jesteśmy jak dwa puzzle, które znalazły się w pudełku… MIK 🙂
Współpraca z dziećmi i młodzieżą to dla nas… wyzwanie, ale też świetna zabawa i sposób na „wymienianie się” energią.
Ada: Jestem nauczycielką, ponieważ… to moje powołanie – zapisane w genach.
Grażyna: Jestem animatorką, ponieważ… los tak chciał prawie 30 lat temu. Jestem animatorem świadomym swojej roli w moim środowisku od kilkunastu lat. Chcę się uczyć, rozwijać, poznawać nowych ludzi z pasją, inspirować ciekawymi osobami i działaniami.
Ada: Moje największe wyzwanie w pracy z dziećmi i młodzieżą to… znalezienie najsprawiedliwszej, wyważonej reakcji w sytuacjach trudnych.
Grażyna: Moje największe wyzwanie w pracy z dziećmi i młodzieżą to… przekształcenie mojego myślenia o nich, chcę nauczyć się ich słuchać i rozumieć.
Ada: Moje największe marzenie w pracy z dziećmi i młodzieżą to… spakowanie plecaków i wędrówka z moją klasą przez duży fragment świata.
Grażyna: Moje największe marzenie w pracy z dziećmi i młodzieżą to… przejęcie od nich radości i spontaniczności.
Ada: Edukacja kulturowa jest dla mnie… przestrzenią do bycia z młodzieżą poza ramami szkoły.
Grażyna: Edukacja kulturowa jest dla mnie… współpracą z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Po spotkaniach w MIK-u myślę, że edukacja kulturowa to współdziałanie z ludźmi, w warunkach, w jakich aktualnie się znajdujemy, czerpanie wzajemne ze swoich zasobów, umiejętności i pasji.
„O!Swoje!ni w przestrzeni” – skrócony opis projektu:
Projekt jest skierowany do szóstoklasistów, którym umożliwi zrealizowanie działań związanych z ich pasjami. Moim marzeniem jest przeniesienie ciężaru eliminacji/wyboru tematów na uczniów, tak aby od początku do końca angażowali się i czuli autorami/sprawcami działań.
Projekt zakłada:
- stworzenie mapy pomysłów, które połączymy w kreatywny sposób,
- zaangażowanie członków grupy rówieśniczej w sposób pozwalający zbadać ofertę lokalną i wystąpić z propozycją dostosowania jej do zgłoszonych potrzeb,
- opracowanie planu działań wykorzystujących lokalną przestrzeń,
- realizację działań łamiących schemat korzystania z gotowej oferty instytucji kultury,
- zainspirowanie, podzielenie się wypracowanym programem z rówieśnikami i pozostałymi rocznikami gimnazjalistów.