Projektuj z dziećmi! Edukacja kulturowa w praktyce

MIK

Projektuj z dziećmi! Edukacja kulturowa w praktyce

Zespół Synaps Małopolskiego Instytutu Kultury w Krakowie wydał właśnie podręcznik dla nauczycieli i animatorów. Zebraliśmy w nim praktyczne wskazówki, wnioski poparte doświadczeniem pedagogicznym i animatorskim oraz opisy metod tworzenia projektów edukacji kulturowej z dziećmi w różnym wieku. W publikacji udowadniamy, że edukacja kulturowa jest potrzebna nie tylko garstce dzieci, które w przyszłości będą tworzyć kulturę lub o niej uczyć.

Autor grafiki: Marcin Hernas CC-BY-SA 3.0

Autor grafiki: Marcin Hernas CC-BY-SA 3.0

O czym przeczytacie?

  • Czym jest i jaki cel ma projekt edukacji kulturowej dla dzieci?
  • Jak przeprowadzić diagnozę niezbędną przy projektowaniu działań?
  • Czym jest i do czego służy ewaluacja w pracy z dziećmi?
  • Jaką korzyść powinny odnieść dzieci dzięki naszemu projektowi?
  • Przykładowe metody pracy.
Autor grafiki: Marcin Hernas CC BY-SA 3.0

Autor grafiki: Marcin Hernas CC BY-SA 3.0

Autorki książki – Weronika Idzikowska i Monika Nęcka – definiują edukację kulturową jako „poszukiwanie możliwości i sposobów poruszania się w skomplikowanym świecie ludzi – w rozmaitych sytuacjach społecznych, w różnym kontekście kulturowym”. Edukacja kulturowa jest według nich „trampoliną dla wyobraźni: wymyślania, tworzenia, eksperymentowania, poszukiwania własnego miejsca w świecie, błądzenia, pościgu za nieznanym…”.

Autor grafiki: Marcin Hernas CC-BY-SA 3.0

Autor grafiki: Marcin Hernas CC-BY-SA 3.0