Mimo że SYNAPSY są dosyć mocno sfeminizowanym projektem, to kolejnymi Realizatorami są Panowie. Jarek i Łukasz, bo o nich mowa, wraz z młodymi ludźmi postanowili odkryć na nowo… Nową Hutę, w projekcie „Nowa Huta 2.0”. Poproszeni o dokończenie kilku poniższych zdań, stwierdzili że:
Realizujemy projekt… „Nowa Huta 2.0”, ponieważ… po pierwsze: Nowa Huta jest tego warta, a dzieci tu mieszkające na to zasługują. A po drugie: gdzieś, do licha, musi znaleźć ujście nadmiar naszej energii!
Współpraca z dziećmi i młodzieżą to dla nas… frajda!
Jarek: Jestem animatorem, ponieważ… lubię pracować z ludźmi i dla ludzi, realizując przy okazji swoje pasje.
Łukasz: Jestem nauczycielem, ponieważ… tak się jakoś stało… Liczba przypadków i zbiegów okoliczności, które się na to złożyły, jest tak duża, że potrzeba o wiele więcej miejsca, by to dobrze opisać.
Jarek: Moje największe wyzwanie w pracy z dziećmi i młodzieżą to… cofnąć się w czasie, żeby wczuć się w potrzeby dzieci i je dobrze zrozumieć.
Łukasz: Moje największe wyzwanie w pracy z dziećmi i młodzieżą to… schować swoje wyrywające się „ja” na rzecz wyeksponowania dziecięcego „my”.
Jarek: Moje największe marzenie w pracy z dziećmi i młodzieżą to… sprawić, że ciekawość świata i chęć działania na rzecz innych pozostanie im w dorosłym życiu J
Łukasz: Moje największe marzenie w pracy z dziećmi i młodzieżą to… zostawić ślad w postaci świata zmienionego na lepsze!
Jarek: Edukacja kulturowa jest dla mnie… pomaganiem innym w zrozumieniu otaczającego świata i znalezieniu w nim własnego miejsca.
Łukasz: Edukacja kulturowa jest dla mnie… czymś, czego wciąż się uczę!
„Nowa Huta 2.0” – skrócony opis projektu:
Nowa Huta 2.0 to projekt z zakresu edukacji regionalnej, realizowany we współpracy z 20 uczniami dwóch szkół podstawowych z terenu Nowej Huty w wieku 10–12 lat. W jego ramach odbędą się 4 zajęcia, których tematykę wybiorą uczestnicy. Poprzez projekt chcemy poznać dziecięcy punkt widzenia – zobaczyć Nową Hutę oczami dzieci i stworzyć nową ofertę odpowiadającą ich zdiagnozowanym oczekiwaniom i potrzebom. Liczymy, że projekt przyczyni się do integracji i współpracy rówieśników, budując ich poczucie lokalnej tożsamości i własnej wartości. W następnych latach chcemy rozszerzać zasięg projektu, realizując jego kolejne edycje.